Banner
پوشش رنگ محصولات از دکمه تا هواپیما

4 معیار مهم در تعیین اندازه کابین پاشش رنگ

4 معیار مهم در تعیین اندازه کابین پاشش رنگ

یکی از مهمترین مراحل خط تولید قطعات و تجهیزات، ایجاد پوشش از طریق پاشش رنگ است. در خطوط تولید می توان از خط رنگ کامل یا اتاق پاشش و کوره پخت مجزا استفاده کرد. اگر بخواهیم از کابین پاشش استفاده کنیم، چگونه بهترین ابعاد را برای کابین پاشش رنگ تعیین کنیم. در این مطلب به طور مختصر به این سوال پاسخ داده ایم.

تعیین اندازه کابین پاشش رنگ - کابین کوره توامان آساد صنعت

تعیین اندازه کابین پاشش رنگ یکی از مهمترین نکات در خرید کابین پاشش رنگ است، در هر صنعتی که هستید، اگر به دنبال خرید یک کابین پاشش رنگ و کوره پخت جدید هستید، باید اندازه مورد نیاز خود را در نظر داشته باشید. در میان سؤالات دیگر، اینکه کابین رنگ را برای چه محصولی می خواهید استفاده کنید مهم است.

آساد صنعت برای کلیه صنایع کشور راه حل های مقرون به صرفه و بهینه شده ای برای خط رنگ کامل و یا کوره پاشش رنگ دارد که سال هاست محصولات این شرکت در صنایع بزرگ و کوچک کشور مورد استفاده می باشند.

اجازه بدهید با این سوال که ماهیت خدمات شما چیست؟ به ادامه مطلب بپردازیم. البته، اگر کابین کوره تعمیرگاهی را برای صنعت خودرو نیاز دارید، باید وسایل نقلیه در هر اندازه را در نظر بگیرید. برای تعمیرگاه های خصوصی کابین رنگ خودرو شخصی و برای بخش تجاری، کابین مخصوص خودروهای حمل و نقل عمومی مد نظر خواهد بود.

ما در این مطلب به طور کلی درباره ابعاد و اندازه های کابین کوره تعمیرگاهی صحبت می کنیم، زیرا چند چیز خاص وجود دارد که باید به  آنها آگاه باشید. بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا نحوه تعیین بهترین اندازه برای کابین کوره تعمیرگاهی آمده است.

تعیین اندازه کابین پاشش رنگ - کابین کوره توامان آساد صنعت نمای روبرو

به هزینه های عملیاتی و کاربردی خود فکر کنید

صرفنظر از نوع صنعت، هرچه کابین رنگ بزرگتر باشد، هزینه های عملیاتی شما نیز بیشتر خواهد بود. فن ها و موتورها جزو بالاترین هزینه های عملیاتی در سیستم کابین کوره تعمیرگاهی متوسط هستند، بنابراین باید این موارد را در نظر داشته باشید.

نکته دیگر کاربردی بودن است. کابین رنگ شما باید به اندازه کافی بزرگ باشد که اپراتور و سایر کارکنان بتوانند به راحتی در اطراف آن حرکت کنند – در صورت استفاده از پاشش خودکار، حداقل باید فضای کافی برای حرکت بازوهای متحرک وجود داشته باشد.

تعیین اندازه کابین پاشش رنگ - کابین کوره توامان آساد صنعت نمای داخل

تعیین اندازه کابین پاشش رنگ – عرض و عمق 

اندازه های استاندارد برای کابین پاشش رنگ در صنعت خودروسازی از 7، 9 یا 10 متر طول و 4 تا 4.5 متر عرض شروع می شود. وسایل نقلیه تجاری مانند مینی بوس ها و اتوبوس ها می توانند به طول 18 متر و عرض 5 تا 6 متر افزایش یابند در حالی که کاربردهای تخصصی تر مانند واگن های قطار یا قطعات هوافضا حتی به کابین پاشش تونلی بزرگتر، معمولاً 30 متر و بیشتر نیاز دارند.

برای اطمینان از اینکه کابین پاشش رنگ شما اندازه مناسبی برای نیازهای کسب و کار شما دارد، باید بزرگترین محصول خود، به عنوان مثال ابعاد بزرگترین وسیله نقلیه ای که روی آن کار می کنید یا چند بسته که باید همزمان رنگ شوند  را تعیین کنید. سپس در هر طرف به ابعاد به دست آمده باید 1 متر اضافه کنید، اگر از پله ها یا نردبان های داخل غرفه استفاده می کنید اندازه اضافه شده باید  1.5 متر باشد

تعیین اندازه کابین پاشش رنگ - کابین کوره توامان آساد صنعت مشعل و اگزوز

نحوه تعیین اندازه کابین پاشش رنگ - ارتفاع

ارتفاع غرفه اسپری شما تا حد زیادی با ارتفاع کلی بزرگترین قطعه ای که باید رنگ آمیزی شود تعیین می شود. در حالت ایده آل به 1 متر فاصله قطعه با سقف نیاز دارید (ضمناً ارتفاع اضافی را برای وسایل نگهدارنده که باد قطعه را نگهدارد فراموش نکنید).

وقتی ارتفاع خود را مشخص می کنید، به فضای کافی نیاز دارید تا جسمی که اسپری می شود آنقدر به سقف نزدیک نباشد که سقف به رنگ آغشته شود. همچنین باید هرگونه کار اسپری مورد نیاز در قسمت زیرین یا بالای جسم را در نظر بگیرید. ارتفاع باید به اندازه کافی بلند باشد که اجازه دهد رنگ کاری زیر قطعه انجام شود.

برای کابین کوره تعمیرگاهی ویژه خودرو، به طور کلی، خودروهای سبک و ون های با ارتفاع 2.7 یا 2.8 متر به راحتی در یک کابین پاشش رنگ آساد صنعت با ارتفاع 3.5 متر قابل رنگ شدن هستند.

هنگام انتخاب کابین پاشش رنگ به ابعاد و اندازه های کابین فکر کنید

آنچه در بالا ذکر گردید باید بتوانند به شما در تصمیم گیری در مورد اندازه کابین رنگ کمک کند. با این حال، فقط با یک تماس سریع با یکی از اعضای تیم فنی ما می‌توانید با شماره های 2 -02166809321   یا در غیر این صورت با ایمیل  info@assadsanat.com اطلاعات بیشتری دریافت کنید. 

همچنین می توانید با مراجعه به لینک های زیر با مشخصات خط رنگ های آساد صنعت آشنا شوید:

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

باز کردن چت
1
گفتگو با کارشناسان آساد صنعت
Scan the code
کارشناس فنی
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟