Banner
پوشش رنگ محصولات از دکمه تا هواپیما

پروسه پیش رنگ نانو سرامیک

پروسه پیش رنگ نانو سرامیک

پروسه پیش رنگ نانو سرامیک یا پوشش نانوسرامیک چیست؟ فرآیند آماده سازی سطح برای اعمال رنگ پودری یا مایع به عنوان پیش تصفیه شناخته می شود. این پروسه شامل قرار دادن سطح در معرض یک سری حوضچه های شیمیایی و تکنیک هایی است که برای حذف انواع آلودگی ها از سطح طراحی شده اند.

نانوتکنولوژی  – پروسه پیش رنگ نانوسرامیک (پوشش نانو سرامیک) در آماده سازی سطوح

نانوتکنولوژی که به سرعت در حال تسخیر تعداد فزاینده ای از حوزه های کاربردی است، بیش از دو دهه است که راه خود را به کارگاه های رنگ صنعتی و به ویژه فرآیند پیش تصفیه[1] پیدا کرده است. یک پوشش جدید به اندازه ویفرنازک[2] که روی قطعات فلزی قبل از رسیدن به مرحله رنگ اعمال می‌شود، فلزات سنگین و فسفات‌ها را از بین می‌برد، آلودگی تجهیزات را کاهش می‌دهد و مصرف انرژی در فرایند و کارگاه را کاهش می‌دهد. این پوشش با تمام سیستم های رنگ پودری و مایع که معمولاً استفاده می شود سازگار است و تنها با حداقل تغییرات می تواند با تجهیزات موجود استفاده شود.

خط رنگ پودری و آماده سازی نانوسرامیک پاکشوما طراحی و نصب آساد صنعت نمای کلی

عملکرد بهتر در محیط زیست و محافظت در برابر خوردگی  نانوسرامیک

استاندارد صنعتی رایج برای پیش تصفیه فلز حدود یک قرن است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرآیند شامل فسفاته کردن آهن است که گاهی اوقات پس از شستشو برای محافظت در برابر خوردگی یا غیرفعال شدن[3] بیشتر انجام می شود. در حالی که ثابت شده است که فرآیندهای فسفات آهن عملکرد خوبی دارند، پساب فرآیند دارای محتوای فسفر بالایی است. تعمیر و نگهداری مکرر مخزن برای حذف “لجن” فسفر یکی از نیازهای اساسی در این روش است و پساب فرآیند ممکن است قبل از رهاسازی نیاز به تصفیه داشته باشد. فسفر یک ماده مغذی رایج است که به حفظ رشد گیاه کمک می کند، اما مقادیر زیاد آن در دریاچه ها و رودخانه ها می تواند با ایجاد محیطی که رشد بیش از حد جلبک ها را سبب می شود، برای اکوسیستم مضر باشد. همانطور که جلبک ها رشد می کنند، تقاضای اکسیژن شیمیایی ([4]COD)  و اکسیژن بیوشیمیایی ([5]BOD) را ایجاد می کنند و از اکسیژن موجود استفاده می کنند و در نتیجه بقای دیگر گونه های آبزی را تهدید می کنند.

خط رنگ پودری و آماده سازی نانوسرامیک پاکشوما طراحی و نصب آساد صنعت

پوشش تبدیلی جدید مبتنی بر فناوری نانو (پوشش نانو سرامیک) بر پایه اکسیدهای فلزاتی مانند تیتانیوم یا زیرکونیوم است و از فلزات سنگین تنظیم شده مانند نیکل، منگنز، کروم یا سرب استفاده نمی کند. همچنین حاوی هیچ گونه اجزای آلی نیست، به این معنی که بار COD و BOD صفر است. از آنجایی که فلزات سنگین یا فسفات برای دفع وجود ندارد، فرآیند جدید یک گام بزرگ رو به جلو از نظر پایداری اکولوژیکی است.

فناوری جدید همچنین بهبودهای قابل توجهی در عملکرد ارائه می دهد. با ضخامت تنها 20 تا 30 نانومتر (nm)، پوشش نانوسرامیکی بسیار نازک‌تر از پوششی است که با فسفاته کردن آهن معمولی (معمولاً 50 و 100 نانومتر ضخامت) قابل دستیابی است، در روش نانو سرامیک محافظت در برابر خوردگی و چسبندگی رنگ به طور قابل‌توجهی بهتر است. این ویژگی‌ها با اندازه‌گیری‌های مقایسه‌ای روی لایه‌های فولادی و آلومینیومی که با فسفاته کردن آهن یا پوشش نانوسرامیکی پوشیده شده بودند و متعاقباً با پودر پلی‌استر بدون TGIC[6] پوشش داده شدند، نشان داده شد. حفاظت در برابر خوردگی با آزمایش پاشش نمک مطابق با استانداردهای ISO 9227 مورد آزمایش قرار گرفت و چسبندگی رنگ با استفاده از آزمایش هچ متقاطع[7] به استاندارد ISO 2409 ارزیابی شد. در تمام بسترها، پوشش تبدیل مبتنی بر فناوری نانو، خزش کمتری را در حک (scribe) نشان داد و نتایج بهتری را در آزمایش اسپری نمک به دست آورد. در زیرلایه های فولادی، خزش خوردگی با فسفاته کردن آهن تا یک نهم خزش کاهش یافت. آقای مهندس صمدی باغ گیاه شناسی

خط رنگ پودری و آماده سازی نانوسرامیک پاکشوما طراحی و نصب آساد صنعت نازل

این پوشش را می توان با پاشش یا فرآیند غوطه وری برای تولید یک لایه معدنی پیوسته و با چگالی بالا حاوی نانوذرات اعمال کرد. ساختار پوشش روی بستر فلزی را می توان با استفاده از میکروسکوپ اتمی بررسی کرد. میکروگراف‌ها نشان می‌دهند که نانو پوشش سطح را افزایش می‌دهد و سطح بیشتری را برای چسبندگی رنگ نسبت به آنچه که با فسفاته کردن آهن حاصل می‌شود ارائه می‌دهد. اندازه کوچکتر گره های نانوسرامیکی روی سطح، احتمال نقص پوشش سطح و در نتیجه شکست خوردگی را به حداقل می رساند.

[1] pretreatment

[2] wafer-thin coating

[3] passivation

[4] chemical oxygen demand

[5] biochemical oxygen demand

[6] TGIC (تری گلیسیدیل ایزوسیانورات) یک ترکیب شیمیایی است که در برخی از پوشش های پودری به عنوان یک عامل پخت فرموله شده است. این ماده پخت بیش از 40 سال است که به طور ایمن استفاده شده است

[7] cross-hatch test

لوگو ساد صنعت برای آیکون کوچک

در بیش از ربع قرن تجربه کاری، آساد صنعت بیش از صدها سیستم خط رنگ اعم از پودری، مایع و ED برای صنایع مختلف ساخته و نصب کرده و هم اکنون در سراسر کشور در حال استفاده هستند.

بیشترین خط رنگ های ساخته شده توسط آساد صنعت در صنایع خودرو، صنایع ریلی، لوازم خانگی و صنایع تولیدی مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. پروسه پیش رنگ نانو سرامیک توسط آساد صنعت در صنایع مختلف از جمله شرکت بزرگ تولیدی پاکشوما طراحی و پیاده سازی شده است.

کارشناسان آساد صنعت آمادگی دارند تا در خصوص نیاز شما به خط رنگ یا بهبود خط رنگ فعلی مشورت های لازم را به شما تقدیم کنند.

برای تماس با کارشناسان هم اکنون با شماره 02166809321 تماس بگیرید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

باز کردن چت
1
گفتگو با کارشناسان آساد صنعت
Scan the code
کارشناس فنی
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟